VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE PREDAJ VSTUPENIEK
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1 Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „VOP ") upravujú podmienky predaja vstupeniek na podujatia (pojem definovaný ďalej v texte), ktorých organizátorom alebo spoluorganizátorom je Múzeum mesta Bratislavy, príspevková organizácia Hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy, so sídlom Radničná ul. č. 1, 815 18 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 00 179 744, DIČ: 2020801761, IČ DPH: SK2020801761, bankové spojenie: Československá obchodná banka, a.s., číslo účtu: 25936163/7500, IBAN: SK45 7500 0000 0000 2593 6163, adresa elektronickej pošty (email): info@mmb.sk, tel. číslo: 02/59100 812 (ďalej aj ako „MMB“ alebo „predávajúci“), a to buď v pokladni predávajúceho alebo prostredníctvom online platformy (pojem definovaný ďalej v texte) na webovej stránke predávajúceho.
1.2 Predávajúci zabezpečuje prevádzku online platformy, na ktorej je možné zakúpiť vstupenky, 24 hodín denne/7 dní v týždni.
1.3 Predávajúci ako prevádzkovateľ vyššie uvedenej webovej stránky, na ktorej je sprístupnená online platforma na kúpu vstupeniek, na podporu komunikácie s návštevníkmi tejto online platformy, zriadil e-mailovú adresu: info@colosseumticket.cz, prostredníctvom ktorej je možné nahlásiť problémy týkajúce sa online platformy a služieb, ktoré poskytuje. Každý nahlásený problém online platformy bude riešený v čo najkratšom čase a jej návštevník, ktorý problém nahlásil, bude podľa možností bezodkladne informovaný o stave riešenia problému.
1.4 Predávajúci si vyhradzuje právo na dočasnú odstávku online platformy počas lehoty nevyhnutnej na jej technickú údržbu, pričom táto dočasná odstávka bude predávajúcim oznámená spravidla 24 hodín pred začiatkom dočasnej odstávky.
1.5 Predávajúci na svojej online platforme www.vstupenky.mmb.sk pravidelne aktualizuje zoznam podujatí (nové podujatia, zmeny a zrušenia podujatí), ktoré (spolu)organizuje a na ktoré predáva vstupenky. Za obsah a správnosť informácií uvedených v tomto zozname podujatí zodpovedá predávajúci.
1.6 Obsah webovej stránky predávajúceho aj online platformy je chránený podľa príslušných ustanovení autorského zákona. Šírenie ich akéhokoľvek obsahu bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho je zakázané.
2. DEFINÍCIE ZÁKLADNÝCH POJMOV
2.1 Aktom o digitálnych službách alebo v skratke aj ako DSA sa rozumie Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/2065 z 19. októbra 2022 o jednotnom trhu s digitálnymi službami a o zmene smernice č. 2000/31/ES (akt o digitálnych službách).
2.2 Akceptáciou sa rozumie prijatie objednávky ako návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy predávajúcim.
2.3 Autorským zákonom sa rozumie slovenský zákon č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších predpisov, alebo právny predpis, ktorý ho nahradí.
2.4 Civilným sporovým poriadkom sa rozumie slovenský zákon č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok v znení neskorších predpisov alebo právny predpis, ktorý ho nahradí.
2.5 Daňami sa rozumie daň z pridanej hodnoty a akékoľvek iné dane, poplatky a iné platby v prospech verejného rozpočtu na základe príslušných právnych predpisov.
2.6 Dotknutou osobou sa rozumie kupujúci, ktorý je fyzickou osobou a ktorého osobné údaje sú spracúvané podľa týchto VOP.
2.7 Elektronickou faktúrou sa rozumie faktúra vyhotovená v súlade s ust. § 74 Zákona o dani z pridanej hodnoty, ktorú predávajúci vyhotovuje výlučne elektronicky a posiela ju kupujúcemu elektronickými prostriedkami ako osobitný súbor vo formátoch .pdf. alebo .xml alebo inom vhodnom formáte určenom predávajúcim.
2.8 Kúpnou cenou sa rozumie kúpna cena vstupenky, ktorú je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu na základe uzatvorenia Kúpnej zmluvy podľa týchto VOP.
2.9 Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva uzatvorená predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa vstupenky, resp. vstupeniek predávaných prostredníctvom online platformy.
2.10 Kupujúcim sa rozumie každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá si od predávajúceho kúpi vstupenku, resp. vstupenky.
2.11 Nariadením o právomoci v súdnych veciach sa rozumie Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1215/2012 z 12. decembra 2012 o právomoci a o uznávaní a výkone rozsudkov v občianskych a obchodných veciach alebo iný príslušný právny predpis, ktorý ho nahradí.
2.12 Nariadením o rozhodnom práve sa rozumie Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 zo 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzky (Rím I) alebo iný príslušný právny predpis, ktorý ho nahradí.
2.13 Občianskym zákonníkom sa rozumie slovenský zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov alebo iný príslušný právny predpis, ktorý ho nahradí.
2.14 Obchodným zákonníkom sa rozumie slovenský zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov alebo iný príslušný právny predpis, ktorý ho nahradí.
2.15 Objednávkou sa rozumie elektronická objednávka kupujúceho poslaná predávajúcemu prostredníctvom online platformy, ktorou si kupujúci u predávajúceho objednáva vstupenky.
2.16 Online platformou sa rozumie online rozhranie umiestnené na webovej stránke predávajúceho, prostredníctvom ktorého predávajúci realizuje predaj vstupeniek.
2.17 Osobnými údajmi sa rozumejú osobné údaje kupujúceho, ktoré sú spracúvané predávajúcim za účelom plnenia zmluvných povinností a uplatnenia práv podľa kúpnej zmluvy a týchto VOP; kupujúci je za týmto účelom dotknutou osobou podľa predpisov o ochrane osobných údajov.
2.18 Platobnými podmienkami sa rozumejú platobné podmienky zaplatenia kúpnej ceny za vstupenky.
2.19 Podmienkami organizátora sa rozumejú obchodné, dodacie alebo iné podmienky predávajúceho ako aj podmienky podujatia, pokyny organizátora a návštevný alebo prevádzkový poriadok podujatia.
2.20 Podujatím sa rozumie verejné podujatie, ako napr. výstava, expozícia, verejná prednáška, diskusia, vzdelávací seminár, workshop, tvorivá dielňa, kultúrny festival, dni múzea, vedená (organizovaná) prehliadka, exkurzia, virtuálne prehliadka, divadelné predstavenie, hudobný večer, filmová projekcia, tematické dni, umelecká súťaž, vzdelávací a interaktívny program pre školy, knižné a literárne podujatie alebo iná spoločenská akcia, ktorá je usporadúvaná/ (spolu)organizovaná predávajúcim a predstavuje služby súvisiace s činnosťami v rámci voľného času, ktoré sa predávajúci zaväzuje poskytnúť v presne určenom čase alebo v presne určenom časovom období a presne dohodnutom mieste konania, a ktorého (podujatia) aktuálny program a všetky informácie týkajúce sa jeho prípadných zmien a zrušení sú zverejnené na webovej stránke predávajúceho.
2.21 Predávajúcim sa rozumie mestská organizácia: Múzeum mesta Bratislavy príspevková organizácia Hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy, so sídlom Radničná ul. č. 1, 815 18 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 00 179 744, DIČ: 2020801761, IČ DPH: SK2020801761, bankové spojenie: Československá obchodná banka, a.s., číslo účtu: 25936163/7500, IBAN: SK45 7500 0000 0000 2593 6163, adresa elektronickej pošty(e-mail): info@mmb.sk, tel. č.: 02/59100 812.
2.22 Predpismi o ochrane osobných údajov sa rozumejú všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov a zákon o ochrane osobných údajov.
2.23 Predpismi o ochrane spotrebiteľa sa rozumejú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľa.
2.24 Prevádzkovateľom sa rozumie subjekt, ktorý spracúva osobné údaje na svoje vlastné účely; prevádzkovateľom podľa týchto VOP je predávajúci.
2.25 Vstupným je kúpna cena vstupenky, ktorú je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu na základe uzatvorenia kúpnej zmluvy podľa týchto VOP, a ktorej výška je uvedená pre vstupenky kupované na pokladni v cenníku na pokladni predávajúceho a pre vstupenky kupované prostredníctvom online platformy je výška vstupného uvedené na online platforme.
2.26 Vstupenkou je potvrdenie, ktoré je vytlačené alebo má podobu virtuálneho (elektronického) dokladu preukazujúce povolenie na vstup držiteľa vstupenky na podujatie, ktorého predaj (dokladu) kupujúcemu bol realizovaný osobne na pokladni predávajúceho alebo elektronicky prostredníctvom online platformy; každá vstupenka má počas jej platnosti povahu ceniny a je chránená podľa príslušných právnych predpisov.
2.27 Všeobecným nariadením o ochrane osobných údajov sa rozumie Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) alebo iný príslušný právny predpis, ktorý ho nahradí.
2.28 Webovou stránkou sa rozumie webová stránka predávajúceho https://muzeumbratislava.sk.
2.29 Zákonom o dani z pridanej hodnoty sa rozumie slovenský zákon č. 22/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov alebo iný príslušný právny predpis, ktorý ho nahradí.
2.30 Zákonom o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov sa rozumie slovenský zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov alebo iný príslušný právny predpis, ktorý ho nahradí.
2.31 Zákonom o elektronických komunikáciách sa rozumie slovenský zákon č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov alebo iný príslušný právny predpis, ktorý ho nahradí.
2.32 Zákonom o medzinárodnom práve súkromnom sa rozumie slovenský zákon č. 97/1963 Zb. o medzinárodnom práve súkromnom a procesnom v znení neskorších predpisov alebo iný príslušný právny predpis, ktorý ho nahradí.
2.33 Zákonom o ochrane osobných údajov sa rozumie slovenský zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov alebo zákon, ktorý ho nahradí, v znení účinnom ku dňu poskytnutia osobných údajov.
2.34 Zákonom o ochrane spotrebiteľa sa rozumie slovenský zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov alebo zákon, ktorý ho nahradí.
2.35 Zariadením sa rozumie akýkoľvek technický prostriedok kupujúceho alebo akejkoľvek tretej osoby, ktorý umožňuje pripojenie k webovej stránke, online portálu a umožňuje zobrazenie ponuky vstupeniek na podujatie.
2.36 Zmluvnými stranami sa rozumie predávajúci a kupujúci.
3. VÝKLAD VOP
3.1 Pokiaľ z VOP nevyplýva niečo iné, alebo sa zmluvné strany výslovne nedohodnú inak, akýkoľvek odkaz na ustanovenie, právny predpis alebo VOP znamená odkaz na ich aktuálne znenie alebo úplne novú verziu predpisu, ktorý upravuje tie isté vzťahy ako pôvodný predpis, (ii) akýkoľvek odkaz na právny predpis znamená odkaz na slovenský právny predpis, (iii) akýkoľvek odkaz na článok, bod alebo prílohu je odkazom na článok, bod alebo prílohu VOP. Nadpisy článkov vo VOP majú len orientačný význam a nepredstavujú výkladové pravidlo. VOP a pojmy, ktoré obsahujú, musia byť vykladané v súlade s definíciami uvedenými vo VOP, príslušnými ustanoveniami VOP, právnymi predpismi a účelom VOP, pričom definície podľa článku 2 sa vzťahujú na všetky pojmy bez ohľadu na to, kde sa vo VOP alebo dokumentoch zmluvných strán nachádzajú. Predpisy o ochrane spotrebiteľa a tie časti VOP, ktoré upravujú práva spotrebiteľov, sa týkajú len tých kupujúcich, ktorí sú spotrebiteľmi podľa príslušných predpisov o ochrane spotrebiteľa.
4. PREDMET KÚPNEJ ZMLUVY
4.1 Predmetom kúpnej zmluvy uzatvorenej predávajúcim a kupujúcim podľa týchto VOP je predaj práv, ktoré vstupenka poskytuje svojmu držiteľovi a ktoré zahŕňajú najmä právo na vstup na konkrétne podujatie v určenom čase, resp. určenom časovom období a určenom mieste; vstupenka predstavuje doklad o tom, že osoba, ktorá je jej držiteľom, má nárok na účasť na tomto podujatí za podmienok stanovených predávajúcim. Kúpna zmluva podľa týchto VOP zahŕňa aj ďalšie podmienky, ako sú: cena vstupenky, podmienky zrušenia alebo zmeny podujatia, povinnosti účastníka podujatia, obmedzenia týkajúce sa vrátenia vstupenky a refundácie vstupného a pod. a sú uvedené ďalej v týchto VOP, resp. vyplývajú z príslušných ustanovení právnych predpisov.
4.2 Vstupenka je počas jej platnosti považovaná za ceninu. Upravovanie, falšovanie a kopírovanie vstupeniek je zakázané, v rozpore s VOP a právnymi predpismi a preto môže vyvolať administratívnoprávne aj trestnoprávne následky. Vstupenka bez čitateľného jedinečného QR kódu/čiarového kódu alebo inak poškodená je neplatná a jej držiteľovi nebude po predložení takejto vstupenky umožnený vstup na podujatie, ktorého sa týka.
4.3 Vstupenka je neprevoditeľná, platí výlučne v podobe a forme určenej predávajúcim a oprávňuje držiteľa na jednorazový vstup na podujatie, pre ktoré bola vydaná. Ak ďalej v týchto VOP nie je uvedené inak, vstupenka stráca platnosť (i) uskutočnením podujatia – po skončení podujatia, na ktoré bola zakúpená resp. po vypršaní dátumu, na ktorý bola platná, ak ju už nie je možné využiť, (ii) zrušením alebo zmenou času/miesta podujatia, ak sa kupujúci nedohodne v súlade s týmito VOP s organizátorom na náhradnom termíne/mieste podujatia alebo vrátení vstupného, (iii) zmenou podmienok vstupenky – ak sú na vstupenke stanovené špecifické podmienky (napr. vstup len do určitej časti podujatia s obmedzeným počtom miest) a tieto podmienky nie sú splnené (napr. nesprávne miesto a čas), (iv) v prípade ak držiteľ vstupenky poruší pravidlá predávajúceho ako (spolu)organizátora podujatia (napr. v prípade neprimeraného správania alebo porušenia pravidiel bezpečnosti a pod.), kedy tento môže vstupenku zrušiť/zneplatniť a vylúčiť držiteľa vstupenky z ďalšej účasti na podujatí, (v) v prípade zneužitia vstupenky, jej sfalšovania alebo protiprávneho nadobudnutia vstupenky (napr. krádežou, podvodom), a (vi) v prípade, ak sa preukáže, že kúpna cena za vstupenku nebola riadne uhradená. Vydanie náhradnej vstupenky upravujú ďalej tieto VOP.
4.4 Vstupenka môže byť viazaná na konkrétne podmienky podujatia - miesta na sedenie, státie alebo špeciálne zóny (VIP, zľavnené a pod.), preto je zo strany kupujúceho potrebné pri kúpe vstupenky sa dôkladne oboznámiť s podmienkami podujatia a jednotlivých druhov vstupeniek pre podujatie zverejnených na online platforme (v prípade online predaja) alebo na pokladni (v prípade kúpy vstupenky na pokladni).
4.5 Vstupenka je zjednodušeným daňovým dokladom a zároveň dokladom preukazujúcim (potvrdzujúcim) zaplatenie kúpnej ceny za vstupenku. Ak kupujúci potrebuje aj iný daňový doklad (napr. faktúru), musí o jej vystavenie predávajúceho osobitne požiadať elektronickou poštou na adrese: vstupenky@mmb.sk ešte pred samotným zakúpením vstupenky.
4.6 Kúpou vstupenky kupujúci/držiteľ berie na vedomie a akceptuje, že:
a) vstup na podujatie s presne stanoveným začiatkom podujatia sa po začatí podujatia nepovoľuje a z tohto dôvodu nemusí byť držiteľovi vstupenky v prípade, ak sa dostaví na podujatie neskoro, umožnený vstup na podujatie,
b) vstup na podujatie nebude umožnený v znečistenom odeve alebo spoločensky nevhodnom odeve vzhľadom na charakter podujatia,
c) vstup na podujatie nebude umožnený s objemnou batožinou a s nebezpečnými predmetmi (t. j. predmetmi, ktoré môžu spôsobiť zranenie, poškodenie zdravia, majetku alebo ohroziť bezpečnosť jednotlivcov či verejnosti), ktorými sú najmä, ale nie výlučne, zbrane, nože, iné ostré predmety, sklenené fľaše alebo iné sklenené predmety,
d) vstup na podujatie nebude umožnený osobám v stave najmä pod vplyvom návykových, omamných alebo psychotropných látok, prípadne v inom stave, ak existuje dôvodná obava, že držiteľ vstupenky v tomto stave bude rušiť podujatie alebo obťažovať ostatných návštevníkov podujatia,
e) vstup na podujatie nebude umožnený osobám, ktorých správanie je v zjavnom rozpore s právnymi predpismi, podmienkami organizátora a/alebo v rozpore s dobrými mravmi alebo pravidlami občianskeho spolunažívania, ako aj správanie, pri ktorom existuje dôvodná obava, že by mohlo zasiahnuť do práv a oprávnených záujmov, ako aj cti a dôstojnosti ostatných osôb zúčastňujúcich sa na podujatí a/alebo organizátora podujatia; z rovnakých dôvodov môže byť takýmto osobám ďalšia účasť na podujatí zrušená.
4.7 V prípade nedodržania, porušenia zákazov uvedených v bode 4.6 týchto VOP alebo v prípade podozrenia na porušenie akejkoľvek z podmienok stanovených týmito VOP, najmä, no nielen podľa bodu 4.6 tohto článku VOP alebo v prípade rušenia alebo podozrenia na rušenie priebehu podujatia alebo iných návštevníkov, ako aj v prípade inej dôvodnej obavy ohrozenia zdravia alebo života iných osôb, ako aj v prípade ohrozenia majetku organizátora podujatia alebo iných osôb je príslušný zamestnanec organizátora alebo osoba poverená zo strany organizátora oprávnený nedovoliť alebo zamedziť vstup držiteľa vstupenky na podujatie, alebo ho z (miesta) podujatia vyviesť, a to tak pred podujatím, ako aj počas trvania podujatia. O intenzite porušenia podmienok organizátora, ako aj o spôsobe riešenia porušenia podmienok organizátora je v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a týmito VOP oprávnený rozhodnúť zamestnanec organizátora alebo osoba poverená zo strany organizátora.
4.8 Postupom podľa predchádzajúceho bodu 4.7 týchto VOP nie je dotknutý nárok organizátora na náhradu škody, ktorá mu konaním držiteľa vstupenky vznikla. V prípade, že dôjde k vyvedeniu alebo odopretiu prístupu držiteľa vstupenky na podujatie z dôvodov porušenia právnych predpisov alebo týchto VOP, nemá držiteľ vstupenky nárok na náhradnú vstupenku, vrátenie pomernej časti ceny vstupenky, ako ani na inú peňažnú kompenzáciu.
5. OSOBITNÉ PODMIENKY PRE KÚPU VSTUPENIEK NA POKLADNI
5.1 Vstupenky na pokladni je možné zakúpiť v otváracích časoch pokladne uvedených na webovej stránke predávajúceho https://muzeumbratislava.sk/.
5.2 Vstupenky je možné v pokladni zakúpiť len za hotovosť alebo bezhotovostne prostredníctvom platobných kariet: VISA, Mastercard, American Diners card. Akceptované sú iba platby v mene EUR. Zaplatením kúpnej ceny sa vstupenka považuje za predanú (okamih uzatvorenia kúpnej zmluvy).
5.3 Kupujúci je povinný pri preberaní vstupeniek na pokladni skontrolovať všetky údaje na vstupenke a ich správnosť, za neskôr zistené nesprávne údaje na vstupenke predávajúci nezodpovedá a neskoršie reklamácie kupujúceho z tohto dôvodu nebudú predávajúcim akceptované.
5.4 Vstupenky zakúpené na pokladni nie je možné vymeniť alebo vrátiť bez súhlasu predávajúceho a z iných dôvodov, ako sú uvedené v týchto VOP (najmä zmena, zrušenie podujatia).
6. OSOBITNÉ PODMIENKY PRE KÚPU VSTUPENIEK PROSTREDNÍCTVOM ONLINE PLATFORMY
Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
6.1 Objednávka predstavuje návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy adresovaný predávajúcemu prostredníctvom online platformy. Neoddeliteľnou súčasťou objednávky je vždy súhlas s VOP, s ktorými je kupujúci povinný oboznámiť sa pred kúpou vstupeniek. Objednávka je vždy písomná a má podobu elektronického formuláru zaslaného prostredníctvom online platformy. Kupujúci je povinný v objednávke uviesť svoje skutočné a správne osobné údaje v rozsahu požadovanom online platformou.
6.2 Kupujúci je oprávnený zrušiť alebo odvolať objednávku len do momentu jej doručenia predávajúcemu, pričom zrušenie a odvolanie je účinné len vtedy, ak je doručené predávajúcemu najneskôr s objednávkou. Akékoľvek zrušenie objednávky zo strany kupujúceho po tomto momente je možné len so súhlasom predávajúceho alebo v súlade s predpismi na ochranu spotrebiteľa, ak je kupujúci podľa predpisov na ochranu spotrebiteľa v postavení spotrebiteľa, a/alebo v súlade s týmito VOP.
6.3 Objednávka je akceptovaná predávajúcim v momente doručenia e-mailu predávajúceho potvrdzujúceho kúpu vstupenky kupujúcemu na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke. Predávajúci spravidla akceptuje objednávku v prípade okamžitej platby (platobná karta alebo bezhotovostný prevod prostredníctvom rozhrania banky na online platforme alebo iným online platobným prostriedkom, ak je ho možné použiť) až po zúčtovaní platby kúpnej ceny v prospech predávajúceho. Na akceptáciu objednávky nemá kupujúci právny nárok – predávajúci sa vždy môže rozhodnúť objednávku neprijať. V prípade, ak predávajúci nevykoná akceptáciu objednávky do dvadsiatich štyroch (24) hodín od doručenia objednávky, považuje sa objednávka za zrušenú.
6.4 Zmluvný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim vzniká akceptáciou objednávky, čím dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva je odplatná. Kupujúci musí mať najmenej 18 rokov. Neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy sú VOP. Predávajúci si vyhradzuje právo obmedziť počet vstupeniek, ktoré je možné zakúpiť prostredníctvom online platformy jednou osobou.
6.5 Predávajúci pošle kupujúcemu potvrdenie o uzatvorení kúpnej zmluvy po uhradení úplnej kúpnej ceny elektronickou poštou na adresu kupujúceho, ktorú uviedol v rámci procesu vytvárania objednávky cez online platformu. V prípade, ak je kupujúci spotrebiteľom, spolu s potvrdením o uzatvorení kúpnej zmluvy mu budú doručené aj poučenia, pokyny a informácie a formuláre vyžadované predpismi o ochrane spotrebiteľa.
Kúpna cena a platobné podmienky
6.6 Výška kúpnej ceny (vstupného) je vždy uvedená na online platforme www.vstupenky.mmb.sk. V rámci procesu vytvárania objednávky je kupujúcemu zobrazená úplná kúpna cena, ktorú je povinný zaplatiť za vstupenku vrátane daní ako aj prípadných nákladov dodania a iných poplatkov spolu s ich rozpisom. Do celkovej ceny môžu byť zo strany predávajúceho započítané ďalšie náklady a poplatky len ak tieto nebolo možné s prihliadnutím na všetky okolnosti určiť predávajúcim vopred.
6.7 V prípade, ak predávajúci ponúka vstupenky za zvýhodnenú kúpnu cenu, je táto informácia spolu s podmienkami uplatnenia zvýhodnenia výslovne uvedená na online platforme www.vstupenky.mmb.sk. Kupujúci si môže uplatniť zvýhodnenie len v prípade, ak splní podmienky takéhoto zvýhodnenia a na výzvu predávajúceho preukáže ich splnenie. Predávajúci je oprávnený požadovať od kupujúceho predloženie dokladov preukazujúcich splnenie príslušných podmienok zvýhodnenia k nahliadnutiu pred vstupom na príslušné podujatie.
6.8 Kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu (i) platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány na online platforme, alebo (ii) iným online platobným prostriedkom prevádzkovaným treťou spoločnosťou, ak predávajúci na online platforme takýto prostriedok pri kúpe vstupeniek umožňuje použiť.
6.9 V prípade, ak je kúpna cena uhrádzaná prostredníctvom okamžitej platby (platba platobnou kartou, bezhotovostný prevod prostredníctvom rozhrania banky na online platforme alebo iným online platobným prostriedkom, ak je ho možné použiť), je kúpna cena splatná v momente vykonania objednávky. Ak kupujúci neobdrží elektronickú vstupenku, znamená to, že nákup nebol úspešne dokončený.
6.10 V prípade, ak sa zmluvné strany dohodli, že kúpna cena bude uhradená bezhotovostným prevodom na základe daňového dokladu v lehote splatnosti uvedenej na tomto doklade, je kúpna cena splatná v lehote splatnosti uvedenej na tomto daňovom doklade, t. j. spravidla 15 dní od vystavenia daňového dokladu.
6.11 Kúpna cena je považovaná za uhradenú v momente pripísania jej plnej sumy na bankový účet predávajúceho v prípade platby bezhotovostným prevodom, alebo jej zúčtovania v prospech predávajúceho v prípade jej zaplatenia platobnou kartou alebo inými online platobnými prostriedkami, ak ich predávajúci umožňuje pri kúpe vstupeniek použiť.
6.12 Podmienky použitia platobných kariet a online platobných prostriedkov určujú prevádzkovatelia týchto platobných prostriedkov.
6.13 Všetky platby podľa VOP a kúpnej zmluvy sú určené v mene EUR. V prípade, ak je akákoľvek platba vykonaná v akejkoľvek inej mene, za kurzové rozdiely zodpovedá kupujúci.
Dodacie podmienky
6.14 Predávajúci dodá kupujúcemu vstupenky spôsobom, ktorý si kupujúci zvolil v objednávke. Predávajúci v rámci procesu vytvárania objednávky uvedie, ktoré spôsoby dodávania vstupeniek sú pre dané podujatie možné, pričom predávajúci nemusí ponúknuť všetky možnosti a spôsoby dodania vstupeniek rovnako pre každé podujatie a je oprávnený obmedziť kupujúceho vo výbere možností a spôsobov dodania vstupeniek na konkrétne podujatie priamo na online platforme.
6.15 Vstupenka v elektronickej podobe je doručovaná prostredníctvom elektronickej pošty po úhrade kúpnej ceny na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci uviedol v objednávke. Kupujúcemu bude po úhrade kúpnej ceny v plnej výške doručený e-mail so vstupenkou na stiahnutie do príslušnej podporovanej aplikácie alebo elektronickej peňaženky (vo formáte PDF alebo elektronického kódu). Doručením tohto e-mailu je vstupenka považovaná za doručenú.
6.16 Zákazník je povinný poskytnúť v rámci procesu vytvárania objednávky pravdivé, správne a úplné dodacie údaje, aby bolo možné vstupenky riadne a včas doručiť. Predávajúci nezodpovedá za oneskorené dodanie alebo nedodanie vstupenky v prípade nesplnenia tejto povinnosti zo strany kupujúceho.
6.17 Kupujúci je povinný pri preberaní vstupenky skontrolovať všetky údaje na vstupenke a ich správnosť a v prípade zistenia akýchkoľvek nezrovnalostí, informovať o nich bezodkladne na info@colosseumticket.cz, najneskôr do 24 (dvadsaťštyri) hodín od doručenia vstupeniek predávajúceho, inak predávajúci nezodpovedá za vady a chyby vstupeniek a reklamáciu nie je povinný akceptovať.
6.18 Predávajúci dodá kupujúcemu vstupenky spravidla okamžite po úplnej úhrade kúpnej ceny, najneskôr v nasledujúci pracovný deň po pripísaní úhrady na bankový účet predávajúceho.
6.19 Predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za akúkoľvek škodu alebo ujmu alebo oneskorenie spôsobené nedodržaním povinností kupujúceho vyplývajúcim z právnych predpisov, týchto VOP resp. z iných podmienok predávajúceho ako (spolu)organizátora podujatia, najmä neuvedením správnych, pravdivých a úplných údajov v objednávke, neprevzatím vstupenky, neskontrolovaním údajov na vstupenke pri jej prevzatí, neskorým príchodom na podujatie z akéhokoľvek dôvodu, nepredložením vstupenky z dôvodu jej zabudnutia, straty alebo včasným nevyužitím vstupenky z iných dôvodov.
7. VSTUP NA PODUJATIE
7.1 Držiteľ vstupenky je oprávnený použiť vstupenku len na jednorazový vstup na podujatie, ktorého sa týka. Akékoľvek iné použitie vstupenky alebo nakladanie so vstupenkou vrátane jej ponúkania na predaj tretím osobám, alebo jej falšovanie, pozmeňovanie alebo kopírovanie je zakázané. Držiteľ vstupenky stráca právo vstupu na podujatie v prípade predchádzajúceho neoprávneného nakladania so vstupenkou.
7.2 Pred vstupom na podujatie predkladá držiteľ vstupenky vstupenku na kontrolu, buď v tlačenej, alebo elektronickej podobe (napr. zobrazením v telefóne). Každá vstupenka je opatrená jedinečným QR kódom/čiarovým kódom, ktorý bude nasnímaný predávajúcim na to určeným čítacím zariadením pred vstupom na podujatie.
7.3 Držiteľ vstupenky je povinný predložiť predávajúcemu alebo ním určenej osobe platný preukaz totožnosti za účelom jeho identifikácie ako osoby oprávnenej na vstup na podujatie v prípade, ak to vyžadujú právne predpisy, úradné rozhodnutie alebo v prípade personalizovanej vstupenky.
7.4 Kupujúci je povinný si vstupenku starostlivo uschovať ako daňový doklad.
7.5 Držiteľ vstupenky predložením vstupenky pri vstupe na podujatie a vstupom na podujatie vyjadruje svoj súhlas s podmienkami predávajúceho ako (spolu)organizátora podujatia a zaväzuje sa ich dodržiavať. Predávajúci je oprávnený využiť voči držiteľovi vstupenky, ktorý porušil alebo porušuje právne predpisy a/alebo podmienky organizátora, všetky možnosti, ktoré má, vrátane neumožnenia vstupu na podujatie alebo vylúčenia držiteľa vstupenky z ďalšej účasti na podujatí, pričom v takomto prípade mu nevzniká nárok na vrátenie kúpnej ceny ani nárok na akúkoľvek náhradu, kompenzáciu alebo refundáciu.
7.6 V osobitných prípadoch, ako napr. pri verejných športových podujatiach, rizikových podujatiach, na základe rozhodnutia organizátora alebo športového zväzu môžu byť vstupenky na dané podujatie vystavené na konkrétne meno a priezvisko fyzickej osoby, ktorá jediná je oprávnená sa podujatia zúčastniť. Za správnosť poskytnutých údajov zodpovedá kupujúci. Údaje o inej fyzickej osobe, pre ktorú kupujúci kúpil vstupenku, je kupujúci oprávnený poskytnúť predávajúcemu len s predchádzajúcim súhlasom tejto osoby.
7.7 Kupujúci je povinný pred potvrdením kúpy vstupenky skontrolovať adresu elektronickej pošty, na ktorú mu má byť vstupenka zo strany predávajúceho odoslaná. Kupujúci je v plnom rozsahu zodpovedný za správnosť alebo nesprávnosť adresy zadanej elektronickej pošty, a zároveň berie na seba v plnom rozsahu riziko, že v prípade nesprávnej e-mailovej adresy mu nebude vstupenka doručená, a zároveň v takomto prípade nebude mať nárok na akúkoľvek náhradu alebo kompenzáciu voči predávajúcemu vrátane vrátenia kúpnej ceny, ak predávajúcemu hodnoverne nepreukáže, že práve on uzavrel kúpnu zmluvu a v plnom rozsahu zaplatil kúpnu cenu. Predávajúci poskytne kupujúcemu náhradnú vstupenku len v prípade, ak kupujúci hodnoverne preukáže, že práve on uzavrel s predávajúcim kúpnu zmluvu a v plnom rozsahu zaplatil kúpnu cenu, a odošle ju kupujúcemu na správnu adresu elektronickej pošty, v takom prípade pôvodnú vstupenku predávajúci zároveň okamžite zruší/zneplatní. Odoslanie náhradnej vstupenky môže byť zo strany predávajúceho spoplatnené osobitným administratívnym poplatkom, o ktorého výške kupujúceho pred vystavením náhradnej vstupenky predávajúci informuje.
7.8 Predávajúci týmto informuje kupujúceho, že na podujatí môžu byť predávané aj služby a produkty iných osôb (napr. občerstvenie, reklamné materiály a pod.), pričom ale kúpna cena vstupenky nezahŕňa žiadny nárok držiteľa vstupenky na tieto služby a produkty, pokiaľ vstupenka výslovne neuvádza inak.
7.9 Zakúpením vstupenky a preukázaním sa pri vstupe dáva držiteľ vstupenky predávajúcemu a zmluvným partnerom predávajúceho súhlas na zhotovenie a zverejnenie akejkoľvek formy záznamu podujatia alebo záznamu s ním súvisiacim. Podrobné informácie o spracovaní osobných údajov sú dostupné na stránke mmb.sk v sekcii GDPR: https://muzeumbratislava.sk/sites/default/files/gdpr/ip_podujatia_mmb.pdf.
7.10 Kupujúci nemá nárok na zmenu miesta, sedadla alebo iných parametrov spojených so vstupenkou, ako ani na zmenu miesta a termínu konania podujatia, ani na výmenu vstupenky za inú. Takéto zmeny sú možné len v prípade, ak (i) s touto zmenou súhlasí predávajúci.
8. ZÁNIK KÚPNEJ ZMLUVY
8.1 Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo ju vypovedať, okrem prípadov, ak mu toto právo vyplýva z kogentných ustanovení právnych predpisov, alebo ide o nárok z vád dodaného plnenia, podľa VOP. Použitie dispozitívnych právnych predpisov, najmä § 436 až 439 Obchodného zákonníka, je vylúčené.
8.2 Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa ust. § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa.
8.3 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, ak si kupujúci kúpi vstupenku alebo súvisiace služby za kúpnu cenu alebo poplatky, ktoré boli uverejnené omylom v inej výške v dôsledku (i) chyby predávajúceho spôsobenej ľudským faktorom, alebo (ii) v dôsledku technickej chyby online platformy, alebo (iii) ide o zjavnú chybu v zobrazení kúpnej ceny, a to bez ohľadu na to, že nesprávna kúpna cena je uvedená v potvrdení, ktoré bolo kupujúcemu doručené, alebo (iii) v prípade neprevzatia vstupenky kupujúcim podľa VOP. Predávajúci môže kupujúcemu ponúknuť možnosť doplatiť kúpnu cenu do jej skutočnej správnej výšky pred tým, ako odstúpi od kúpnej zmluvy, pričom v prípade ak kupujúci túto kúpnu cenu doplatí, predávajúci nemá právo odstúpiť z tohto dôvodu od kúpnej zmluvy. Predávajúci zašle v prípade doplatenia podľa predchádzajúcej vety kupujúcemu potvrdenie o zaplatení doplatku ku kúpnej cene a/alebo doklad o zaplatení celej správnej kúpnej ceny elektronickou poštou na adresu kupujúceho, ktorú uviedol v rámci procesu vytvárania objednávky cez online platformu.
8.4 Predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s kúpnou zmluvou v súlade s kogentnými ustanoveniami právnych predpisov (ak je kupujúci spotrebiteľom, v súlade s ust. § 22 zákona o ochrane spotrebiteľa), do 14 (štrnásť) dní odo dňa doručenia oznámenia kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy predávajúcemu.
8.5 V prípade, ak kupujúci z akéhokoľvek dôvodu, ktorý nie je na strane predávajúceho, nevyužije vstupenku a nezúčastní sa na podujatí, nemá nárok na vrátenie kúpnej ceny. Vrátenie kúpnej ceny je možné len v prípade stanovených týmito VOP a/alebo kogentnými ustanoveniami právnych predpisov.
9. STRATA, ODCUDZENIE A POŠKODENIE VSTUPENKY A VYDANIE NÁHRADNEJ VSTUPENKY
9.1 V prípade, ak dôjde k strate, krádeži, poškodeniu alebo zničeniu vstupenky a kupujúci požaduje od predávajúceho z tohto dôvodu vydanie náhradnej vstupenky, je kupujúci povinný o tejto skutočnosti predávajúceho bezodkladne informovať písomne prostredníctvom e-mailu na e-mailovú adresu vstupenky@mmb.sk a v prípade krádeže vstupenky je povinný ohlásiť krádež aj orgánom príslušným na jej prešetrenie a predložiť o tom predávajúcemu dôkaz.
9.2 Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu náhradnú vstupenku za vstupenku, ktorá bola stratená, alebo poškodená v prípade, ak (i) kupujúci hodnoverne preukáže, že práve on uzavrel kúpnu zmluvu a v plnom rozsahu zaplatil kúpnu cenu, a (ii) kupujúci uhradí predávajúcemu príslušný administratívny poplatok spojený s vystavením náhradnej vstupenky, o ktorého výške kupujúceho pred vystavením náhradnej vstupenky predávajúci informuje; pôvodná vstupenka, ktorá je nahradzovaná náhradnou vstupenkou, bude predávajúcim po vystavení náhradnej vstupenky zrušená/zneplatnená. V prípade krádeže vstupenky môže predávajúci poskytnúť kupujúcemu náhradnú vstupenku v prípade, ak (i) kupujúci hodnoverne preukáže, že práve on uzavrel kúpnu zmluvu a v plnom rozsahu zaplatil kúpnu cenu, a (ii) krádež vstupenky bola riadne ohlásená príslušným orgánom na jej prešetrenie a na základe všetkých dovtedy známych okolností predávajúci usúdi, že ku krádeži došlo z iných dôvodov ako na strane kupujúceho. Na vydanie náhradnej vstupenky nemá kupujúci právny nárok, o vydaní náhradnej vstupenky rozhoduje výlučne predávajúci.
9.3 Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu všetku potrebnú súčinnosť, o ktorú ho predávajúci požiada v súvislosti s vybavením jeho žiadosti o vydanie náhradnej vstupenky z dôvodu ohlásenia straty, zničenia, poškodenia alebo krádeže vstupenky.
10. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A REKLAMAČNÝ PORIADOK
10.1 Účelom tohto reklamačného poriadku je informovať kupujúceho o podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácií na druh, rozsah a kvalitu poskytnutej služby a/alebo chybu/vadu vstupenky, ktorá bola zakúpená v pokladni predávajúceho alebo prostredníctvom online platformy.
10.2 Reklamačný poriadok sa týka výlučne chýb v poskytovaní služieb predávajúceho a/alebo chyby/vady vstupenky, a to najmä v prípade uskutočnenia duplicitnej alebo viacnásobnej platby za vstupenky, úhrady kúpnej ceny vstupenky po časovom limite určenom na úhradu, alebo ak vstupenka neobsahuje všetky náležitosti, nebola doručená na e-mailovú adresu kupujúceho napriek úhrade kúpnej ceny (ak ide o chybu predávajúceho), vstupenku nie je možné zobraziť (ak ide o chybu na strane predávajúceho). Za vadu vstupenky sa nepovažuje chyba, ktorá je spôsobená nesprávnymi, nepravdivými alebo neúplnými údajmi poskytnutými kupujúcim alebo zvolením nesprávneho druhu alebo typu vstupenky kupujúcim pri vytváraní objednávky. Vadou vstupenky je aj nedodanie kúpeného množstva vstupeniek, ak si ich kupujúci v rámci jednej kúpnej zmluvy kúpil viac, najviac ale maximálne množstvo obmedzené predávajúcim pre jedného kupujúceho.
10.3 Kupujúci je povinný reklamovať chyby vstupenky bezodkladne, najneskôr do dvoch (2) pracovných dní po doručení vstupenky písomne prostredníctvom e-mailu na e-mailovú adresu vstupenky@mmb.sk. Týmto nie je dotknuté právo kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, uplatniť reklamáciu v inej lehote, stanovenej právnymi predpismi.
10.4 Pri reklamácii jej potrebné uviesť minimálne meno a priezvisko kupujúceho, dátum a názov podujatia, konkrétne miesto vstupenky, cenu vstupenky, dátum, čas a spôsob zakúpenia vstupenky, popis predmetu reklamácie, kontaktné údaje kupujúceho, na ktoré mu bude zaslané vyjadrenie k reklamácii a predložiť kópiu reklamovanej vstupenky.
10.5 V prípade, ak (i) kupujúci nevykonal kontrolu vstupenky pri jej kúpe v súlade s VOP, alebo ak vstupenka obsahuje zjavné chyby, ktoré kupujúci mohol zistiť pri splnení svojej povinnosti skontrolovať vstupenku pri jej doručení, nevzniknú kupujúcemu nároky zo zodpovednosti za vady takejto vstupenky, a/alebo (ii) kupujúci nepostupoval podľa týchto VOP, a/alebo (iii) kupujúci neuplatnil reklamáciu v lehote podľa VOP, je predávajúci oprávnený takúto reklamáciu odmietnuť (neuznať). Predávajúci uzná takúto reklamáciu len v prípade, ak kupujúci preukáže, že reklamované chyby existovali už v čase doručenia vstupenky kupujúcemu, alebo ak sa údaje na vstupenke nezhodujú so správnymi a úplnými údajmi kupujúceho zadanými v objednávke.
10.6 V prípade, ak reklamáciu rieši kupujúci elektronicky prostredníctvom e-mailu, predávajúci spravidla vybaví takúto reklamáciu do 5 (päť) pracovných dní od doručenia reklamácie vrátane všetkých dokladov vyžadovaných podľa VOP; v prípade ak kupujúci rieši reklamáciu písomne prostredníctvom pošty, predávajúci spravidla vybaví takúto reklamáciu do 10 (desať) pracovných dní; táto lehota môže byť primerane predĺžená v prípade, ak kupujúci neposkytuje v reklamačnom konaní predávajúcemu potrebnú súčinnosť a/alebo v prípade, ak dôjde k dlhšiemu vybaveniu doručenia na strane doručovateľa. Ak si reklamácia vyžaduje zložitejšie posúdenie zo strany predávajúceho bude reklamácia vybavená v lehote 30 (tridsať) dní od jej uplatnenia.
10.7 Predávajúci zašle kupujúcemu potvrdenie o prijatí a vybavení reklamácie rovnakým spôsobom, akým bola predávajúcemu doručená reklamácia, ak kupujúci neuvedie v reklamácii na tento účel iné kontaktné údaje.
10.8 Predávajúci je oprávnený vybaviť reklamáciu jej odmietnutím v prípade, ak (i) je zjavne neodôvodnená, alebo (ii) kupujúcemu nevznikol alebo zanikol nárok na uplatňovanie nárokov z vád plnenia podľa kúpnej zmluvy, alebo (iii) mu to umožňujú právne predpisy, alebo (iv) ak je reklamácia uplatnená po tom, ako sa podujatie uskutočnilo alebo bolo zrušené, alebo (v) ak je reklamácia uplatnená v tak krátkej dobe pred konaním podujatia, že nie je možné od predávajúceho dôvodne požadovať, aby reklamáciu akokoľvek vybavil.
10.9 V prípade, ak predávajúci vyhodnotí reklamáciu ako dôvodnú, vybaví ju tak, že (i) doručí kupujúcemu náhradnú vstupenku s odstránenými chybami na náklady predávajúceho alebo (ii) umožní kupujúcemu vytlačiť si novú vstupenku, alebo (iii) vráti kupujúcemu kúpnu cenu vstupenky.
11. OBMEDZENIE, ZMENA A ZRUŠENIE PODUJATIA
11.1 Predávajúci si vyhradzuje právo na obmedzenie, zrušenie aj zmenu podujatia.
11.2 Predávajúci informuje kupujúceho o obmedzení a zrušení podujatia výlučne prostredníctvom webovej stránky. V prípade zrušenia podujatia majú kupujúci právo na vrátenie kúpnej ceny vstupeniek s výnimkou prípadov podľa bodu 11.5 týchto VOP nižšie. Predávajúci určí miesto a čas vracania kúpnych cien vstupeniek prostredníctvom svojej webovej stránky. Predávajúci vráti kupujúcemu sumu zodpovedajúcu kúpnej cene vstupeniek spravidla do 30 (tridsať) dní od oznámenia zrušenia podujatia spôsobom, akým kupujúci zaplatil kúpnu cenu, alebo iným spôsobom, na ktorom sa s kupujúcim dohodne.
11.3 Zmenou podujatia je zmena času a/alebo miesta konania podujatia. Predávajúci prostredníctvom svojej webovej stránky bude informovať kupujúcich o zmenách podujatia. V prípade, ak sa zmena týka zmeny miesta alebo termínu konania podujatia, je kupujúci oprávnený zúčastniť sa podujatia v náhradnom termíne/mieste, pričom zakúpené vstupenky zostanú platné aj pre zmenené podujatie, alebo mu budú na základe rozhodnutia predávajúceho vymenené alebo vydané náhradné vstupenky, alebo je kupujúci oprávnený požiadať o vrátenie kúpnej ceny vstupeniek, ak so zmenou podujatia nesúhlasí, a to v súlade s podmienkami VOP. Lehota na doručenie žiadosti o vrátenie kúpnej ceny je v takom prípade 30 (tridsať) dní od oznámenia zmeny podujatia na webovej stránke, pričom lehota je považovaná za dodržanú, ak kupujúci v posledný deň lehoty odošle žiadosť elektronickou poštou na e-mailovú adresu vstupenky@mmb.sk alebo inú adresu uvedenú v oznámení o zmene podujatia. Márnym uplynutím lehoty podľa predchádzajúcej vety kupujúci stráca nárok na vrátenie kúpnej ceny alebo jej časti vrátane akéhokoľvek nároku na zľavu. Kupujúci, ktorý súhlasil so zmenou podujatia (zmenou miesta/termínu podujatia), pričom tento súhlas kupujúceho sa prezumuje, resp. nevyužil právo na vrátenie kúpnej ceny v určenej lehote, nemá nárok na vrátenie kúpnej ceny alebo jej časti vrátane akéhokoľvek nároku na zľavu. Predávajúci vráti kupujúcemu sumu zodpovedajúcu kúpnej cene vstupeniek spravidla do 30 (tridsať) dní od doručenia žiadosti kupujúceho o vrátenie kúpnej ceny spôsobom, akým kupujúci zaplatil kúpnu cenu, alebo iným spôsobom, na ktorom sa s kupujúcim dohodne.
11.4 V prípadoch, kedy kupujúcemu podľa týchto VOP alebo právnych predpisov vznikne právo na vrátenie kúpnej ceny, postupuje kupujúci podľa dohody s predávajúcim, inak tak, že zašle žiadosť o vrátenie kúpnej ceny prostredníctvom (i) elektronickej pošty na adresu vstupenky@mmb.sk (žiadosti zaslané na inú adresu nebudú považované za žiadosti o vrátenie kúpnej ceny) alebo (ii) poštovej zásielky na adresu sídla predávajúceho. K žiadosti o vrátenie peňazí, ak bola úhrada kúpnej ceny realizovaná cez internet, je potrebné priložiť relevantný doklad o tejto úhrade (detail platby), vstupenky a číslo účtu vo formáte IBAN, na ktoré kupujúci žiada vrátiť kúpnu cenu, ďalej čestné vyhlásenie, že vstupenku nepoužil na vystavenie duplikátu alebo nezneužil iným spôsobom a bude si kúpnu cenu nárokovať len jedenkrát. Kupujúci je oprávnený splnomocniť inú osobu na prevzatie vrátenej kúpnej ceny, pričom pravosť podpisu kupujúceho na splnomocnení musí byť úradne osvedčená na náklady kupujúceho. Zaslanie žiadosti o vrátenie kúpnej ceny nepredstavuje reklamáciu podľa týchto VOP.
11.5 Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu ani jej časť v prípade, ak je podujatie zrušené alebo zmenené (i) z dôvodov, ktoré boli spôsobené neodvrátiteľnou udalosťou, ktorá nemá pôvod v prevádzke predávajúceho (§ 420a ods. 3 Občianskeho zákonníka), najmä ale nie len z dôvodov vyššej moci, živelných pohrôm, nepriaznivých poveternostných podmienok alebo počasia, štrajkov, demonštrácií, vojen, povstaní, nepokojov, teroristických útokov alebo podozrení na ne, alebo zákazov verejných podujatí alebo podujatia akýmkoľvek orgánom verejnej moci, súdom alebo právnym predpisom, alebo (ii) z dôvodov na strane kupujúceho (§ 420a ods. 3 Občianskeho zákonníka), alebo (iii) z akýchkoľvek iných obdobných dôvodov uvedených v podmienkach konkrétneho podujatia, a to všetko aj v prípade, ak sa namiesto zrušeného podujatia neuskutoční náhradné podujatie v náhradnom termíne. Toto ustanovenie sa neuplatní v rozsahu, v akom jeho uplatnenie vylučujú kogentné ustanovenia právnych predpisov, s ktorými je v rozpore.
11.6 Kupujúci nemá nárok na (i) náhradu iných hotových výdavkov súvisiacich s podujatím vrátane obmedzeného, zmeneného alebo zrušeného podujatia, najmä cestovných výdavkov, výdavkov na ubytovanie a stravu, ani na (ii) náhradu nákladov na dodanie vstupenky, poistenie vstupenky alebo (iii) iných poplatkov podľa VOP, ak boli služby s nimi úplne poskytnuté.
11.7 V prípade, ak nie je informácia o obmedzení, zmene alebo zrušení podujatia dostupná alebo doručená kupujúcemu z dôvodu na strane kupujúceho, vyššej moci, výpadkov internetového pripojenia alebo elektrickej energie, porušenia povinností kupujúceho, alebo ak poštový server na strane kupujúceho vyhodnotí e-mail predávajúceho ako spam alebo ho inak odfiltruje a zablokuje a nezobrazí kupujúcemu, alebo ak nie je webová stránka zobrazená kupujúcemu z dôvodov na strane kupujúceho alebo zariadenia, predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za akúkoľvek škodu alebo ujmu, ktorá mu bude spôsobená z dôvodu nedoručenia alebo nezobrazenia uvedenej informácie.
12. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
12.1 Predávajúci týmto informuje kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, že má podľa ust. § 11 zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi kupujúcim ako spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci ako spotrebiteľ domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho ako spotrebiteľa.
12.2 Kupujúci ako spotrebiteľ má v súlade s ust. § 11 ods. 3 zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej aj ako „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov1, ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
13. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
13.1 Predávajúci sa zaväzuje chrániť osobné údaje kupujúceho poskytnuté predávajúcemu v rámci procesu nákupu vstupeniek a komunikácie s kupujúcim podľa týchto VOP v súlade s predpismi o ochrane osobných údajov. Bližšie informácie o ochrane osobných údajov sú dostupné na webovej stránke predávajúceho.
14. DORUČOVANIE
14.1 Písomnosť doručovaná elektronickou poštou je považovaná za doručenú v momente jej odoslania na adresu elektronickej pošty zmluvnej strany, a to aj v prípade, ak adresát nepotvrdí jej prijatie.
14.2 Písomnosť doručovaná poštou alebo poštovým podnikom je považovaná za doručenú v momente jej prijatia alebo odmietnutia jej prijatia alebo uloženia na pošte alebo v poštovom podniku v prípade, ak nie je písomnosť doručená z dôvodu nemožnosti kontaktovania adresáta doručovateľom na jeho adrese.
14.3 Predávajúci je oprávnený, ale nie povinný, vystavovať a posielať kupujúcemu daňové doklady aj elektronicky vo forme elektronickej faktúry, pričom kupujúci zadaním objednávky udeľuje predávajúcemu svoj výslovný a neodvolateľný súhlas s vystavovaním, posielaním a doručovaním elektronickej faktúry. Za deň odoslania a doručenia elektronickej faktúry je považovaný deň odoslania elektronickej faktúry kupujúcemu elektronickou poštou. Predávajúci zabezpečí vierohodnosť pôvodu, nezmeniteľnosť obsahu a čitateľnosť elektronickej faktúry v súlade so svojimi internými pravidlami a štandardmi.
15. ROZHODNÉ PRÁVA A PRÁVOMOC NA RIEŠENIE SPOROV
15.1 VOP a kúpna zmluva sa spravujú slovenským Obchodným zákonníkom. V prípade, ak je kúpna zmluva spotrebiteľskou zmluvou, vzťahujú sa na ňu obmedzenia voľby Obchodného zákonníka. Toto ustanovenie predstavuje písomnú dohodu o voľbe práva podľa Nariadenia o rozhodnom práve a Zákona o medzinárodnom práve súkromnom, ktorá je uzavretá v momente uzavretia kúpnej zmluvy.
15.2 Všetky spory vyplývajúce z kúpnej zmluvy a/alebo VOP má právomoc riešiť slovenský súd podľa Nariadenia o právomoci v súdnych veciach. Toto ustanovenie predstavuje písomnú dohodu o voľbe právomoci súdu podľa Nariadenia o právomoci v súdnych veciach a Zákona o medzinárodnom práve súkromnom, ktorá je uzavretá v momente uzavretia kúpnej zmluvy. Miestne príslušný slovenský súd bude určený podľa príslušných ustanovení Civilného sporového poriadku.
16. SALVÁTORSKÁ KLAUZULA
16.1 V prípade, ak sa akékoľvek ustanovenie VOP alebo kúpnej zmluvy z akéhokoľvek dôvodu stane neplatným alebo neúčinným, táto neplatnosť alebo neúčinnosť sa nedotkne platnosti a účinnosti ostatných ustanovení uvedených zmluvných dokumentov.
17. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
17.1 Tieto VOP sú platné a účinné od momentu ich zverejnenia na webovej stránke a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kupujúci zaslaním objednávky vyjadruje súhlas s týmito VOP a vyhlasuje, že si ich prečítal a oboznámil sa s nimi. Kúpna zmluva sa spravuje VOP v platnom a účinnom znení.
17.2 Predávajúci si vyhradzuje právo jednostrannej zmeny týchto VOP v medziach stanovených kogentnými predpismi slovenského právneho poriadku. Dôvodom jednostrannej zmeny týchto VOP v primeranom rozsahu sú najmä (i) zmeny právnych predpisov a ich výkladu, (ii) zmeny technických, obchodných a iných podmienok predávajúceho, (iii) zmeny technických parametrov siete internet alebo poskytovateľov elektronických komunikačných služieb alebo mobilných zariadení, (iv) zmeny rozsahu online platformy alebo webovej stránky, a pod.
17.3 V prípade už uzatvorených kúpnych zmlúv, predávajúci oznámi zmenu VOP prostredníctvom (i) elektronickej pošty na kontaktnú e-mailovú adresu kupujúceho, alebo (ii) prostredníctvom tlačovej správy uverejnenej na webovej stránke, alebo (iii) zverejnením nového znenia VOP na webovej stránke s tým, že zmena sa stane účinnou v lehote 30 dní od zverejnenia nového znenia VOP alebo v kratšej lehote, ak je to nevyhnutné na implementovanie zmien vyvolaných zmenou právnych predpisov, výkladu právnych predpisov alebo rozhodnutí orgánov verejnej moci. V prípade zmeny pravidiel podľa Aktu o digitálnych službách postačuje, ak bude predávajúci o každej významnej zmene VOP informovať vždy v súlade s Aktom o digitálnych službách, a v prípade menej významných zmien postačuje informovanie prostredníctvom zverejnenia nového znenia VOP. Informácie o spracúvaní osobných údajov sú vždy platné v ich najnovšej verzii, pričom predávajúci ich nemusí kupujúcemu oznamovať pod každej ich zmene.
V Bratislave, dňa 31. 3. 2025
Kontakty v prípade otázok k podujatiam a vstupnému:
vstupenky@mmb.sk, +421 259100 812
8:00 – 16:00
Kontakty v prípade technických problémov s predajom vstupeniek:
info@colosseumticket.cz +420 277 012 677
8:00 – 17:00
Všeobecné obchodné podmienky pre predaj vstupeniek vo forme PDF sú dostupné na tomto linku.